.: COUNTLESS THANKS TO :.

Sunday, March 31, 2013

"FIRST TIME JADI MAK" - RELEVANKAH?

Ramai yang aku jumpa/terbaca komen atau posts di Facebook yang akan memberikan jawapan ni setiap kali ditanya kembali, kenapa benda remeh pun ditanya di FB sedangkan maklumat banyak boleh dijumpai di serata ceruk celah bedah Internet.

Jawapan ini cukup cliche terutamanya bila tiba bab PSI. 

Relevan lagikah jawapan ini, atau aku saja yang nampak ini adalah jawapan selamat bagi mempertahankan diri sendiri yang tak berusaha memanfaatkan penggunaan Internet dalam mencari jawapan segala kemusykilan di hati sebab life mereka sibuk.

Hehehehe. Mereka je la sibuk ya?

Maaf, aku tak dapat menerima jawapan di atas sebagai satu jawapan, sebaliknya aku nampak cuma alasan saja.

Kalau gitu, tak pernah menikah pun, tapi tahu saja bab kahwin, tak ada pula alasan "first time jadi isteri orang" kan?

Tak tau la kot aku saja yang tak pernah perasan ada je orang yang suka jawab gitu pulak, bila tiba bab nikah kahwin [nikah dulu, baru boleh kahwin, kan? *wink wink*]

Ngadap FB semedang boleh saja. Tapi bab cari ilmu di hujung jari, tak mahu pula, sedangkan Google saja pun boleh. Taip je apa pun, insyaAllah muncul le jawapannya.

Jadi maaf, aku memang tak boleh nak terima andai ada yang berselindungkan jawapan tu sebagai cara menghalalkan apa saja yang mereka buat.

Even though talk is cheap, sorry - I ain't buying that BS. 

Nak seribu daya. Tak nak? Satu 'dahlah' pun dah cukup, kan?

Hehehehe.

Nabi dah pesan, "Tuntutlah ilmu sampai ke negeri China"

Bukannya kena pergi China pun sekarang ni kan, duduk saja mengadap Internet dan taip saja apa kata kunci. Bukan tak pernah aku taip "kenapa bayi saya menangis" kat search Google tu.

Jadi, marilah kita berubah ke arah lebih baik. Manfaatkan Internet ke tahap yang lebih baik juga, bukan sekadar bersosial di FB saja, atau mencari video di Youtube sebab tak berapa nak keluarkan duit beli DVD untuk tengok di rumah saja dengan famili...

Jangan mare aaah.


No comments: