.: COUNTLESS THANKS TO :.

Thursday, October 20, 2011

AKU & KECOMELAN

Malam Jumaat yang indah. Hujan lebat di luar rumah turun mencurah-curah.

Aku tersenyum seorang. Banyak kisah dan gambar yang dikongsikan orang di Facebook, yang menguntumkan senyum di bibir serta di hati.

Antara gambar yang aku gemar adalah gambar-gambar comel macam gambar-gambar kucing, bayi comel [bayi pernah ke ada yang tak comel?!] dan yang seangkatan dengannya.



Budak kecik yang sedap tido nih pangkat anak saudara akulah. Maknya adik sepupu aku. Sebab mak pada adik sepupu aku ni adalah adik pada Mak, maka adik sepupu aku perlu panggil Mak dengan gelaran Wak [orang Jawa memang begitu ya] dan aku pula perlu panggil adik Mak dengan gelaran Acik/Bibik. Secara automatik, budak kecik ni akan panggil aku Wak jugalah, sebab maknya pangkat adik kat aku kan... [dah pening blom? hehehe... memang saja aku nak buat orang pening]


Melihat pada gambar-gambar cute dan comel memang, membahagiakan hati kan?



Kedua-dua gambar ni pun pada aku ada nilai comelnya yang sendiri.
Atas : Adiba & sepupu [makcik pada baby dalam gambar di atas]
Bawah : Mak, yang selamba je aku panggil Cik Jah kalau aku menyakat dia cam tak salah hahahaha! [pastu kena lari jauh-jauh secepat yang boleh sebab mesti dia akan cubit/pukul aku sebab geram!!!]


Aku suka rakam moment orang masa mereka tak memandang kamera. Entah kenapa, aku rasa jalan ceritanya lebih jujur, menarik dan personaliti sebenar mereka lebih menyerlah berbanding dengan yang memandang tepat kepada lensa.

Lagipun thrill tangkap gambar candid ni, lagi hebat, lagi mencabar. Maknanya ganjarannya pun [hasil pada gambar pun] makin bermakna dan makin best lah.

Tapi tu aku. Aku tak tahu orang lain menilai dan memandang. Lain orang lain cara ya tak?

Ok... Itu orang yang jadi subjek gambar. Kalau ciptaan Allah yang lain pulak? Meh tengok :)



Kat depan rumah Nenek :) Raya tahun 2010.



Masa ni rumah di KL masih ada kucing, Adiba punya. Dah kucing tu beranak, nilah anak-anaknya... beberapa hari lepas dilahirkan :) berbunga je rasa hati tengok gambar ni.



Ni kat belakang rumah abang ipar aku kat Putrajaya. Aku rasa comel pulak 3 ekor kucing ni duduk diam berderet-deret gini hahaha...



Ini gambar yang pada aku, agak, 'mahal' sbb aku jarang dapat tangkap sesuatu yang sebegini [makcik bukannya profesional sepenuh masa ya, semi-pro pun tidak, sepenuh masa jauh la skali!]

Terima kasih kerana sudi membaca entri aku kali ni tentang kecomelan. Semoga hidup kita sentiasa indah & sentiasa pula kita sedar betapa banyak kecomelan yang boleh menguntumkan senyum di bibir dan membungakan hati yang rawan.

Semoga terhibur dengan entri aku yang agak ringan kali ni dan sehingga ketemu lagi di lain entri, insyaAllah.





1 comment:

Luna Shoppe said...

Salam. Tumpang promo ye. Jemput datang ke Luna Shoppe. Ada pelbagai jenis bag&tudung. Diskaun dan mystery gifts dari Australia menanti anda!

Blog: http://lunashoppe.blogspot.com/