.: COUNTLESS THANKS TO :.

Thursday, August 6, 2009

KASABIAN - UNDERDOG

Lama tak layan lagu kan kat sini.

Memandangkan ada yang pernah bertanyakan tentang macamana nak tau lagu-lagu yang aku letak liriknya di blog ni kalau aku tak tampal pulak klip video ke apa ke untuk rujukan dorang, aku memang suka kalau dapat letak klip YouTube ke apa ke kat sini, tapi aku jadi benci sebab bila nak loading page kalau aku di ofis, memang susah sangat sebab kena blok dengan dinding api yang asik suh aku masukkan password berkali-kali.

Menyusahkan orang lain nak buka page aku pun ye juga kan, jadi aku berenti terus letak kod YouTube kat entry aku sebelum-sebelum ni.

Anyway, aku nak share satu lagu yang aku suka dari awal aku terdengar masa aku tengah gosok baju sambil menonton MTV dalam 2 minggu lepas ke. Memang best. Rasa-rasa nak mp3 nya, try cari dulu dari mana-mana sumber. Kalau tak dapat juga, baru tanya aku pastu.

Band yang berasal dari Australia ini mengambil nama seorang wanita bernama Linda Kasabian, yang terkenal selepas menjadi saksi utama kes pembunuhan beramai-ramai yang dilakukan oleh sekumpulan orang yang dipimpin oleh Charles Manson. Ala-ala ajaran sesat kat US dalam hujung tahun 60-an dulu kot, kalau tak silap aku.

Tapi kata band tersebut, they thought the name sounded cool and that's it, nothing else.

Tak kisahlah. Aku lebih pentingkan hasil kerja mereka.

Lirik lagu yang akan aku kongsi ni bertajuk Underdog. Nak cakap lebih-lebih bab teknikal muzik dan sebagainya, aku tak reti. Cukuplah aku kata aku suka. Daripada 5 bintang, aku beri 3.5.

Moh cekidaut!

Kasabian - Underdog
Album : The West Rider Pauper Lunatic Asylum
Credits to the source

Kill me if you dare, hold my head up everywhere
Keep myself right on this train
I'm the underdog, live my life on a lullaby
Keep myself riding on this train
Keep myself riding on this train

Love in technicolor, sprayed out on walls
I've been pounding at the pavement,
'til there's nothing at all
I got my cloak and dagger, in a bar room brawl
See the local loves a fighter, loves a winner to fall

Feels like I'm lost in a moment
I'm always losing to win
Can't get away from the moment
Seems like it's time to begin

Kill me if you dare, hold my head up everywhere
Keep myself right on this train
I'm the underdog, live my life on a lullaby
Keep myself riding on this train
Keep myself riding on this train

It don't matter I won't do what you say
You've got the money and the power, I won't go your way
I can't take for the people they don't matter at all
And I'll be waiting in the shadows, 'til the day that you fall

Feels like I'm lost in a moment
I'm always losing to win
Can't get away from the moment
Seems like it's time to begin

Kill me if you dare, hold my head up everywhere
Keep myself right on this train
I'm the underdog, live my life on a lullaby
Keep myself riding on this train

Tell me if you're down
Throw your weapons to the ground
Keep myself riding on this train

Paper on the wire
Sold your soul for another one
Keep myself riding on this train
Keep myself riding on this train


Yeah, mari layan!

:) *la la la la...*

No comments: