.: COUNTLESS THANKS TO :.

Friday, July 10, 2009

+VE

Aku mesti jadi positif, selepas aku sedar bahawa bersikap skeptikal dan sinis hanya membuatkan aku jadi seorang yang terlalu kritis dan malang sekali, negatif.

Walaupun susah - aku mesti cuba.

Sebenarnya tarikan untuk menjadi orang yang agak-agak, susah nak dijangka dan susah untuk dirapati/difahami tu lebih kuat - entah kenapa aku terasa ia semacam, seksi & lebih menarik.

Cuma masalahnya akibat sampingannya yang akan menjadi semacam satu 'badi' bila orang menganggap diri aku ni negatif.

Hmmm...

Aku bukan touching dengan kata-kata sebegini. Malah aku fikir, ada baiknya bila ada orang yang sudi menegur supaya aku jadi orang yang lebih baik daripada sebelumnya. Yelah, sape pun yang seronok bila masih di takuk lama sedangkan orang di sekeliling dan zaman pun berubah juga?

Selesa sangat - mungkin. Seronok? Tak kot...

Teringat aku pernah dulu menonton satu video tentang berfikiran positif dan kuasa minda kita. Dan aku kaitkan pula dengan ilmu agama aku yang serba sedikit ini, maka aku fahamlah kenapa kita selalu diingatkan tentang betapa 'berkuasanya' kata-kata kita - baik yang diucapkan secara lisan mahupun yang terdetik di dalam hati ataupun akal fikiran kita.

"Be careful what you wish for" - pesan seorang penceramah, baru-baru ini.
"Kata-kata adalah doa" - ayat biasa yang aku dengar dalam syarahan agama/kelas agama masa sekolah menengah dulu.

Jadi, mulai sekarang aku akan cuba berfikiran positif supaya dapat aku tarik segala tenaga yang positif untuk aku perbaiki kehidupan aku selepas ini.

Terima kasih kerana sudi membaca & [kalau sudi] menyokong aku!

A man is but the product of his thoughts what he thinks, he becomes.Mahatma Ghandi

No comments: