.: COUNTLESS THANKS TO :.

Monday, July 6, 2009

NAIF - BENCI UNTUK MENCINTA

Oh, betapa ku saat ini
Ku cinta untuk membenci,... membenci mu...

Oh, betapa ku saat ini
Ku benci untuk mencinta,... mencintai mu...

Aku tak tau apa yang terjadi
Antara aku,... dan kau
Yang ku tau pasti
Ku benci untuk mencintai mu...

[Album : Retropolis 2005]


Ini lagu artis seberang, kumpulan rock Naif yang aku mula rasa suka dengan hasil karya mereka kerana mereka ini memang,... bagus & unik. Retro habis pun ya jugak...

Liriknya mungkin sangat pendek, tapi dengan olahan dan susunan muzik yang baik dan menarik menjadikan lagu ini benar-benar mendamaikan jiwa yang mendengarnya...

Aku pernah tengok klip video mereka untuk lagu ini dan aku terus suka sebab idea retro yang unik dan penuh seni dalam menyampaikan maksud lagu ini...

Terima kasih kerana melayan kerenah muzik aku [yang amat susah difahami orang kadang-kadang] ni!

No comments: