.: COUNTLESS THANKS TO :.

Monday, July 13, 2009

PUBLIC ENEMIES

Sabtu malam Ahad baru ni [110709] kami pi tengok midnight di GSC MV, cerita Public Enemies lakonan Johnny Depp, Christian Bale, Marion Cotillard dan ramai lagi pelakon hebat yang lain.

Walaupun setting zaman 1930-an, pakaian, mekap, set dan aturan aksi yang menarik dan hebat, tapi tak dapat menyelamatkan olahan jalan cerita yang aku kira sebagai agak lembap dan meleret skit, sampai sempat beberapa kali aku terlelap.

Sayang sekali lakonan hebat Johnny Depp malap begitu saja dengan olahan jalan cerita yang sebegitu... Mujur juga muzik latarnya banyak membantu menaikkan mood aku...

Tah kenapa aku rasa Zaman Kemelesetan era 1930-an itu sangat-sangat classy, sassy & sexy. Walaupun jadi penjahat tapi masih pakai nice suits, lengkap dengan crisp hat, neck tie dan well-pressed pants & shirts. Yang perempuan-perempuannya pun cantik belaka baju mereka.

Terima kasih kerana sudi membaca tentang pendapat aku tentang filem yang berdasarkan kisah benar perompak bank bernama John Dillinger [lakonan Johnny Depp] tahun 30-an yang kelihatan oh-sungguh-seksi dan mengisahkan sedikit sebanyak asal-usul penubuhan FBI di Amerika, suatu ketika dahulu...

Nak sambung kerja - *sigh*...

No comments: