.: COUNTLESS THANKS TO :.

Thursday, July 9, 2009

LAH...

Dulu mamat neh dalam satu group R&B yang bernama V.E. Mula sekali aku terdengar dia menyanyi secara live bila dia menggantikan penyanyi Indon yang sepatutnya berduet dengan Jaclyn Victor dalam Juara Lagu dulu - Ceritera Cinta.

Yeah memang aku agak lambat sedar tentang kewujudan mamat neh dan juga kebolehan beliau menyanyi dengan baik. Suaranya yang unik dan meruntun perasaan juga membuatkan aku terus tercari-cari yang mana satukah suaranya dalam lagu duet dengan kumpulan Ruffedge [Azzan - u rock bro!]... Tapi aku memang respect sama beliau sebab daripada aku tak berapa suka lagu Ceritera Cinta tu [sebab aku rasa suara Jaclyn Victor is just too much for my liking], terus aku jadi suka dan boleh layan sebab suara dia best sangat, walaupun pada masa sama aku rasa suara melampau Jaclyn Victor tu overshadow sangat suara lunak Lah.

Oh ya, dia sekarang dikenali lebih sebagai Lah Ahmad. Klik nama beliau tuk melawat Facebook beliau, kalau sudi...

Aku suka lagunya yang bertajuk Kau Tercipta. Mula-mula dengar rasa macam sooooooo slow dan memudahkan insomniac macam aku ni tertido. Tapi aku silap, pasal lagu tu buat aku tertunggu-tunggu, "apa lagi dia nak sebut pasnih", "cane lak dia mainkan lenggok vokal dia kat second chorus nanti" dan sebagainya. Memang syahdu dan menyentuh perasaan.

Kalau ada peluang - layanlah lagu dia.

Oh ya, aku lebih mudah tertidur kalau aku dengar lagu Linkin Park/Nickelback/Smashing Pumpkins yang dipasang pada volume full blast - jangan tanya aku kenapa.

Terima kasih kerana membaca tentang Lah Ahmad yang baru saja aku tahu kewujudannya dan mula menghargai bakat sebenarnya...


No comments: