.: COUNTLESS THANKS TO :.

Thursday, July 9, 2009

AKU BINGUNG...

Semalam petang masa tunggu Mr. S sampai tuk jemput aku dan pulang ke rumah bersama-sama, aku tengah tunggu menonong je kat area jalan masuk ke opis, tempat biasa aku tunggulah...

Tengah menonong-nonong cam takde apa-apa masalah, aku terpandanglah seseorang neh... Dia memang biasa aku nampak - petang-petang dia akan tunggu seorang perempuan dan bawa dia balik naik motor. Takdelah apa yang pelik sangat mengenai perkara tu kan?

Tiba-tiba petang semalam jadi pelik betul keadaannya.

Dia pandang arah aku dan berkata sesuatu, tak dapat pulak aku tangkap butir bicaranya... Yang kedengaran hanyalah 'terima kasih' dan 'pasal semalam'... Tu pun kalau betul dia cakap semua tu... Tapi, pasal apa?

Aku pandang kiri kanan & belakang aku, takut yang sebenarnya dia bercakap dengan orang lain, tapi memang sahih - dia memang bercakap dengan aku!

Matanya memandang tepat ke arah aku dan dia bercakap sambil tersenyum ramah.

Aku mula diburu rasa,... pelik yang amat sangat...

Siapa dia nih? Apa yang dia maksudkan?

Sambil dia bercakap tu sambil dia lalu depan aku, atas motor dia dan menuju keluar dari jalan masuk ke opis tu... Aku tercengang dan ternganga semaunya pasal apa yang berlaku tu...

Tetiba aku ternampak sorang opismet aku, Kak Misah yang kebetulan terdengar/ternampak kejadian tu. Terus aku tanya dia...

"Amenda dia cakap tadi kak? Saya tak faham langsung lah!"

"Tah... Dengar cam dia kata "terima kasih la pasal semalam!". Bukan tu ke yang dia cakap?"

"Eh bia betik! Apakah maksud semua iniiiiiiiiiiiiiii," sambil aku membuat ekspresi muka paling dramatik kat situ... Mujur pakcik yang tengah bertenggek kat motor dia tu tak pandang aku pelik...

Sambil melambai, Kak Misah ketawakan aku yang tengah bingung tahap bengong.

Dan mengucapkan "Babai!" sambil keluar dari kawasan jalan utama masuk ke opis.

Tinggallah aku terpinga-pinga dalam kebengongan yang amat sangat.

Tiba Mr. S sampai, aku terus tergelak dan menceritakan kepadanya apa yang berlaku.

Dia pun sama heran...

Terima kasihlah kerana sudi membaca tentang kebingungan aku ini...


1 comment:

Anonymous said...

i ingat you ni memang pelik