.: COUNTLESS THANKS TO :.

Saturday, June 20, 2009

IMRAN AJMAIN - GHAIBMU

Biar ghaibmu suatu misteri
Tiadaku mencari, sebarang pembayang lagi
Biar ia bertanya-tanya saja
Hatiku dah lama bertitik noktah

Biar,... biarlah berlalu
Biar,... biarlah begitu

Biar waktu mengubat rindu
Tiadaku mencari, sebarang penawar pilu
Biarlah mereka bertanya-tanya
Hatiku dah lama berganti arah

Biar,... biarlah berlalu
Biar,... biarlah begitu

Mana pergi janji?
Setia di sisi
Hanya aku yang tertunggu-tunggu

Waktu pun berjalan
Tak berkesempatan
Kau,... hilang tanpa pesanan!

Biar,... biarlah berlalu, oh...
Biar,... biarlah begitu

Biar ghaibmu suatu misteri
Tiada ku mencari, sebarang pembayang lagi...

[Album : Dengan Secara Kebetulan]

Sebuah lagi lagu Imran Ajmain [IA] yang cukup-cukup menghantui aku... Dengan intro piano dan suara gemersiknya yang cukup menusuk qalbu [kalau kalbu dalam Bahasa Arab maksudnya anjen @ dog, ye kawan2...], lagu ni pun salah satu favourite aku sebab IA memang boleh meninggalkan impak yang cukup dalam pada sanubari aku neh...

Tak cukup dengan itu, lenggok suara yang unik dan berbagai range juga membuatkan aku takjub habis dengan beliau... Cubalah korang layan dan nilaikan sendiri - betul atau tidak apa yang aku cakapkan neh...

Yang buat aku makin respek sama ini penyanyi, dia nampak benar-benar berilmu - cuba korang semak blog atau website nya dan nilaikanlah sendiri dari ayat-ayat yang dia gunakan dalam menyampaikan isi hati dan buah fikirannya...

Kalau malas sangat, layan je lagu-lagunya dan cuba teliti setiap liriknya - memang unik dan makan dalam punya maksud - sesuatu yang agak sukar dicari dalam kebanyakan lagu pada zaman moden ni dan sesuatu yang agak superb di kalangan artis muda sepertinya...

Pendekata, IA bukannya artis tipikal anda k - yang hanya mengharapkan muka saja cantik/lawa/marketable tapi dalam? Hampeh perut. Tong kosong. Otak cikai. Akal rendah.

And for the non-believers - he does sounded good when performing LIVE, too...



Terima kasih kerana membaca hasil pemikiran aku ini...


p/s: Kalau ada pembetulan pada lirik jangan lupa bagitau aku - pasal aku taip lirik tu by heart je, bukannya merujuk kepada mana-mana website jadi kalau ada kesilapan, harap dapat maklumkan supaya aku boleh betulkan dan maafkan aku ya!




No comments: