.: COUNTLESS THANKS TO :.

Wednesday, May 20, 2009

TAK PAHAM BETUL...

Pernah tak terima panggilan telefon: -

Tanpa sebarang ucapan Hello ataupun salam - anda disuruh menyambungkan panggilan tu seolah2 anda seorang operator sepenuh masa, kepada orang yg anda tak kenal pula tu?

Bila anda mencadangkan nombor yg boleh dipanggil jika panggilan terputus ataupun tak berjawab, yg call ni tak ambik peduli pun nak tau dan terus saja suruh juga anda sambungkan panggilan tu macam anda ni kuli batak dia?

Ada pula yg menelefon dan bercakap dengan anda tapi dalam masa sama, orang tu bercakap dgn orang lain di sekelilingnya - kadang2 siap terjerit lagi?

Ada juga yg telefon dan bila orang yg dipanggil tu tiada di pejabat kerana urusan di luar/bercuti, orang yg telefon ni tanpa sekurang2nya berbudi bahasa dengan mengatakan "OK, takpe, terima kasih" atau pun the simplest "Bye", dia terus letak gagang begitu saja?

I've got 2 words perfectly describing these kinda people - KURANG AJAR.

Baru je kena tadi... Yg paling ralat - orang kat organisasi ni juga...
Tu telefon aku staff sini, kalau dengan orang luar?



9 comments:

Collin said...

u know wat?
lin pon penah kene lebih kurg lah
masa tu kat jpsm
dia call nk ckp dgn sorg pegawai ni
which is tmpat duduk dia umpama tmpat kita
dgn tmpat kak farid!
lin trus pass
then ringing blk sbb takde org jwb
lin kata kt dia maybe pegawai tu takde
then lin bagi ext pegawai tu
then dia marah2
sbb bape kali kene passing
lin plak tgh bad mood masa tu
(kt jpsm manjang bad mood)
lin terus tnya nama dia, dari jab mana?
terus dia tergagap
dia ckp ah, takpela
terus hang up
kurang ajar kan???

Collin said...

yeah
1 peningkatan
berjaya tinggalkan kumen
siap register gitu
kihkihkih

k1m1_KaeMoS said...

hahaha u'r so cute!

at least org tu jawab juga "takpelah"
ni x, terus hang up je macam akak ni batu kot...
bengang betul
pasal yg buat tu org pempuan yg lagi berumur
patut dia lagi tau la adab2 di telefon kan
especially sebab dia dr tempat yg cukup penting kat situ
so tak best la kalo buat camtu sukati dia je
padahal bukan besar mana pun pangkat dia yg dia nak belagak bagus sangat
even N44 & N48, N52 pun tau cakap baik2
ni pulak setakat n17/n11/n1?
piramabuk

Collin said...

tula
klu akk rase jpepp tu ade yg kurg ajar
pegawai2 kt jpsm tu lagi mulut takde adab
diulangi, PEGAWAI2 ye
panggil org cam kuli batak dia
mintak fail mcm kita ni pesalah banduan
mintak maklumat mcm kita takde keje
nak tang tu jugak
ckp baik2 takpe gak
ishhh
lin mmg anti betul lah jpsm tuuuu
benciiiiiiii

k1m1_KaeMoS said...

kekekekek

i wasn't talking about jpepp's...
tapi pejabat atas neh [u know what's on top of us right?]

budak2 yg jawab tepon kurang ajar kat opis neh banyak akak dah sound tepek je - tak kasi can...

la ni jadi geng pulak - si wati tu ha... dulu akak sound dia apa pasal tak reti cakap elok2 & hempas gagang...

lg satu abang awak yg kalo pi makan dgn dia slalu tak bawak wallet/buat dek je bila org nak bayar/buat2tanya bila org mintak RM tuk tong2 bayar - dia pun penah jugak akak harukkan pasal cakap tinggi suara... padan muka dia...

tak salah kan? i was being honest...

sherin said...

uiks..panas tu cite neh..
apa yang 'akak' akan buat ialah:-
1. bila org cal, kta dah helo dia x jawab leka borak kat orng blakang dia.. akak helo 3 kali pastu letak..sonang jo.. dia call balik biar ringing tu lama sket baru jawab..

2. kalo helo pastu dia minta paskan sekian2 orng, bg tau dia cik dah salah no, ne no dia, sila hubungi no ne yea.. sy sambung kan.byee.. trus sambung kalau tau no if not pas jek kat operator...

3. kalo helo, pastu dia pompangpompang.. masa dia tarik nafas nak sembur kita lg.. cakap kat dia.. cik, kalo cik nak bising2 saya xpaham apa cik cakap. kalau nak cakap ngan saya tlg cakap baik2. Macamana saya nak tlg cik, kalau cik xnak tlg saya cakap elok2..

usually bila cakap camtu dorang senyap. cakap la selembut boleh.. biar la org tu malu balik....

n kalao rasa2 bad mood ari tu.. silence kan aje fon, call tertentu jek akak akan jawab.. tgk la no apa yg appear... heheh..kekadang kena bg peluang kat diri sendiri releks..

jgn tensen2... ahaks!.. xpun gayutla ngan member...ekekek.. org marah2 ckapla line engage.. i tgh cakap ngan orng luar wat aduan..ekekekek... eissh.. jahatnye 'akak' neh!.. rosak adik2..

hehehe, baik jadikan tauladan, buruk jadikan sempadan..

k1m1_KaeMoS said...

eh
pe pulak
ok wat
cadangan yg baik
bleh dipraktikkan
hahahah...

kaza jelita said...

ni org yg bkn p.a pun nak masuk campur cite hehe.den ni dulu cust service lama la gak.keje headset melekat je kat telinga tak cabut cabut. masa tu org aussie call,ntah apa dia mengamuk..kan m'sia n india skang byk giant company buat outsource call center ,so dia call num negara dia tp line dia pass ke m'sia, berbalik kpd cite ku tadi.so mamat aussie maki2 la sbb hp dia jahanam,terus dia jerit let me speak to ur manager now! kita pun kene jwb dgn jawapan skrip,im sorry sir, i did try the mgr extension but the line is busy,how can i continue 2 assist u?hmm skali dia bg..ur a fuck!!i dont want to speak to u! i wanna speak 2 an aussie!!marah dah aku masa ni!!!tp aku ckp im sorry sir there is no aussie around here,the whole call center (office) is not in australia. OMG!!r u indian! panas dh telinga aku org racist nih!!aku jawab nope im malaysian. kene lg aku fuck!!ur kind is even worse!!n dia hempas la tipon tuh berdarah satu badan..kurang ajar is not even d word.its like a personal attack 2 ur self esteem..patut la ku berenti n keje kat sini huhu

k1m1_KaeMoS said...

haaa betul sangat apa ko cakap tuh - personal attack to your self esteem... memang jahanam btol caller tuh... mabuk kot tu yg dia cakap sukati makpak dia je masa tu kot