.: COUNTLESS THANKS TO :.

Thursday, May 21, 2009

MANA ELOK PADA PENDAPAT KORANG?

Tadi masa tengah tunggu lif dekat2 dgn tempat K. Sherin, aku masuk jap office dia dan jumpa dia tengah bergayut kat tepon... Pasal katanya tak penah tengok aku pakai ensemble neh secara live,
cuma tengok kat post sebelum neh je (tajuk post: KINDA REGRET THIS)...

"Ok je tudung neh..."

"Ye ke kak... Asalnya saya tak yakin langsung... Tapi bila pikir2 balik, pakai je la benda dah ada... Malas nak pk banyak..."

"Why not pakai [sambil tangannya buat gaya tarik salah satu ekor tudung tu ke belakang kepala]? Nampak kembangla..."

"Tudung neh kecik la kak"

"Ye ke?" [muka tak percaya]

"K la kak, bye..."

"Laa, datang nak tunjuk tudung je ke?"

"Ha la,... tu ari kata tak tengok secara live... Ni dah kasi tengok la neh..."

[mengomel tak tentu butir] "K lah..." [sambung cakap kat tepon]

Lepas makan, aku kemaskan la tudung aku... Dari pakai semat kiri kanan, aku tukar cara yg K. Sherin cadangkan tuh... Dah lama tak buat gaya gini... Payah juga psal rasa kekok... Dulu2 aku slalu pakai cani... Bila 1 ari aku rasa rimas tengok muka sendiri macam ketat je bila pakai tudung cenggitu, aku tukar selepang kat bahu pulak... Tapi pasal tak cover langsung aku tukar cara pakai tudung... Selepang kiri kanan cover depan, ekor tudung ke bawah...

Pastu boring pulak, 2-3 minggu lepas aku pinjam style pakai tudung si Fizah - ekor tudung semat kat bahu kiri kanan dgn pin, so bahagian depan tu macam ada 'buaian' [kalau makan mesti ada je sisa makanan terjatuh kat situ, hahahaha!]...




Pandangan dari belakang, atas & dari depan, tepi


pe pandang2?

Masalah yg slalu dihadapi kalau pakai tudung gaya gini, bahagian tepi sebelah kiri aku [tengok gambar] mesti selekeh, pasal tudung tu akan jadi macam kembang2... Penat je nak kena kemaskan betul2, tapi still juga rope itu... Kalau semat pin pun sama juga...


Mana yg ok ek... Dan apa idea bernas yg bleh digunakan tuk aku selesaikan masalah yg aku asik hadapi tiap kali nak pakai tudung cara neh...



7 comments:

sherin said...

Som, ne baru ok dari td ma.. td nyer cam tengkok sumpah22... mengembang jek!!..ekekekeke... ne nampak more kemas fasionable hehehehe... nak wat comparizen kena la tunjuk sebelum n sesudah ma.. mcm mana nak komen ....

k1m1_KaeMoS said...

adeh...
gambar sblom pun nak?
nantilah...
tadi takdek gambar sblom neh...

k1m1_KaeMoS said...

akak pun cam saya ek, tak suka pakai tudung nampak cam tengkuk sesumpah...

sherin said...

ahaks!.. dah kaedahnya kita ne montok som.. nanti dah la tengok kembang, jalan sayap pun kembang, bontot kembang.. pe ke heaa nye som.. adoila.. camno nak buang bontot yg kembang ne som...

k1m1_KaeMoS said...

aih
tokan beautiful pn bleh tanya cane nak buang bontot kembang?
lohhh
pakai la slalu
baru la jadi mantap
kekekek
sy da lama xpakai, pasal severe rashes

sherin said...

owh.. itu pakai mmg lg monthop.. tp huh!.. payah nak kencing..

k1m1_KaeMoS said...

hahaha...
betul3!
sy salu kalo pakai tuh, kene bawak spare, pastu dlm kul 12 sy akan pi kencen, & tuka terus - kang nak makan lunch susah pulak kan?