.: COUNTLESS THANKS TO :.

Monday, May 25, 2009

KUCEN...


Ha ada pon gambar time dia nandung...











Ada satu kedai makan kitorang suka pegi... Aku suka mihun sup kat situ... Yg lain, bleh tahan la... Kira bleh blah la kat situ...

Ada satu kucen yg slalu datang kedai tu time kitorang makan. Biasala kucen, watpe lagi, minta makan la kan... Satu ari, yg datang neh rupanya2 kucen nandung... Kita bagi la makan, kesian kan...

Perut dia besar tu ari...

Tetiba datang baru2 neh, tengok2 dia dah dok dalam 1 kotak. Orang2 kedai tu buh dia kat dlm tuh... Dgn anak2nya yg cumelll... Geramnya tengok...


Aku cuma nak amik gambar dorang jek - sumpah tak tipu!

Takpelah kucen, aku bukan nak amik pon... Harap2 dorang sume berjaya besar jadi kucen dewasa yg kuat & sihat, serta mampu hidup dgn baik...


Jaga elok2 ye!

Sejak kematian & kehilangan kucen2 kat umah Mak & Abah dulu yg asalnya sampai berbelas ekor, kitorang jadi fobia habis kalau nak bawak balik kucen yg kitorang jumpa kat mana2... Lagi sedih kalao kucen tu pulak, jenis yg manja habis lah... Cam mintak2 je kita bawak dia balik...

Abah pun selalu akan letak balik kucen yg dia belai2 dah, padahal dah macam siap nak bawak nek kete/moto terus...

"Takut kao mati kalao kao ikut aku balik... Dok sini ye... Dah,...jangan ikut aku lagi..."

Tsk...



No comments: